keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Pliis, anna mulle tauko


”Miten mä voin elää kuusi viikkoa ilman tomaattia / papuja / hedelmiä / lanttua / puuroa / Mars-patukoita???!!!”
”Voisinkohan mä jättää aamiaisen / lounaan / välipalan / päivällisen pois sd:n ruokavaliosta?”
”Onko oikeasti kaikki ruokavaliossa mainitut lisäravinteet ja vitamiinit tarpeellisia?”
”Ei kai haittaa, vaikka vaihdan rasvattoman rahkan kermarahkaan, kun se kermarahka on NIIN paljon parempaa?”
”Saanko syödä munkkia vappuna, kun vappu on kuitenkin vaan kerran vuodessa?”
”Mä oksennan, jos syön kaikki ruokavalion ateriat, mitä voin jättää pois?”

Tomaatti- ja porkkanafanaatikkoja, erivapauksia haluavia, luvankysyjiä, hedonisteja, "kriittisesti ajattelevia", muuten vaan kaikkia sääntöjä ja ohjeita vastaan kapinoijia yms. riittää jokaisella nettifoorumilla, jossa puhutaan superdieetistä. Eivätkö aikuiset ihmiset pysty irrottautumaan vanhoista tottumuksistaan ja tavoistaan (jotka todennäköisesti eivät ole toimineet, koska superdieetti-ryhmään on ilmoittauduttu), laittamaan aivojaan narikkaan ja menemään kuudeksi viikoksi mukavuusalueensa ulkopuolelle? Foorumeita lukiessa tuntuu, että eivät.

Kysymys: Mitä järkeä on maksaa ohjeista, jos ei aio niitä noudattaa, vaan hakee koko ajan porsaanreikiä, erivapauksia ja lupaa syödä kanssadieettaajilta ja/tai Fitfarmin teamilta?

Yksinkertainen vastaus: Ei sitten mitään järkeä. Superdieetti on maailman yksinkertaisin dieetti noudattaa: lue ohjeet ja toimi niiden mukaisesti. Toimii.

4 kommenttia:

  1. Olen aivan samaa mieltä. Homma toimii. Aloitin oman superdieettini 12.8.2013 ja sen jälkeen olen noudattanut extran ohjeita. Painoa on tähän mennessä tippunut n. 13,5 kg johon olen tosi tyytyväinen :)

    VastaaPoista
  2. Hieno tulos Riina! Ja ihanaa, että joku muukin on ymmärtänyt ohjeiden noudattamisen pointin. :-)

    VastaaPoista
  3. Jos ei voi luopua noista asioista niin ei oo viel valmis aloittamaan uutta elämäänsä.. Sitä on haluttava enemmän kuin ruokaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se on. Moni dieetti varmaan päättyy juuri siihen, että muutosta ei ole halunnut riittävän kovasti.
      Olen itse painanut aikuisiällä kaikkea mahdollista 60-92 kilon välissä. Viimeinen 10 vuotta on mennyt enempi vähempi tuolla ylipainon puolella. Mulle tuli reilu vuosi sitten kerta kaikkiaan vaan "mitta täyteen" ja superdieetin ohjeet jotenkin kolahtivat muhun. Sitä kautta löytyi riittävä motivaatio laihduttamiseen eli pudotusta tuli vuoden aikana 20 kg. Joulukuu meni örveltäessä eli n. 3 kg tuli takaisin. Nyt sitten taas pudotellaan sitä pois (huoh) ja lopullisena tavoitteena olisi saada vielä pudotusta n. 13 kiloa.

      Poista