torstai 8. tammikuuta 2015

Elämä on taas laittia - Lite Weight Loss

Viikon olen juossut Fitfarmin sivuilla ja kuola suussa odottanut. Tänään se odotus sai sitten täyttymyksen, kun Fitfarmin Lite Weight Lossin valmennusohjelman ohjeet julkaistiin. Oon lukenut niitä yhtä aikaa kuplivan ilon ja syvän järkytyksen vallassa. Vois naurattaa jos ei itkettäis niin paljon.

Litessä on siis kolme eri ohjelmaa: In Shape, Move ja Weight Loss. Vuonna 2013 osallistuin Lite In Shapeen, mutta nyt tartuin tuohon Weight Lossiin. Tarkoituksena mulla on ohjelman suhteen, että saisin tehtyä ryhtiliikkeen ruokailuun ja saavuttaisin taas säännöllisen rytmin syömisten suhteen. Toinen tavoite on, että tän jonkin aikaa kestäneen bulkin jälkeen saisin sulatettua ylimääräistä rasvaa sieltä ja täältä. Vaikka ekanahan se lähtee sieltä, mistä ei pitäis...

Fitfarmin sivuilta lainattuna Lite Weight Loss on tarkoitettu naisille ja miehille, jotka haluavat pudottaa painoaan polttamalla rasvaa. Tavoitteena on vähentää rasvaa ja laihtua oikein. Ruokavalio on erittäin matalahiilihydraattinen. Ohjelman aikana tulee neljä tankkauspäivää. Salitreeniä tehdään kolme kertaa viikossa ja aerobista 2-3 kertaa viikossa. Siinä se. Ei mitään metafysiikkaa, vaan selkeää ja kurinalaista touhua. Maailman yksinkertaisin dieetti: tekee just niin kuin sanotaan.

Mutta silti, mua hirvittää ja hihityttää. Hirvittää, että voiko tuolla ruokamäärällä ihminen elää mitä paperilla lukee?! Ja vielä kun tietää sen, että tuolta listalta alkaa pudota tavaraa pois 10 viikon aikana ihan kivasti. Ja vielä sekin, että lähtökohtaisesti ruokavaliossa on oikeasti todella vähän hiilareita, joten mm. treeneistä tullee oikein ratkiriemukasta. Niin, kyllähän tuossa Fitfarmin sivuilla olevassa "tuoteselosteessa" lukee WL:n kohdalla, että erittäin matalahiilihydraattinen, mutta ei sitä ihminen usko ennen kuin näkee. Nyt näin ja sanon jo ny, että iik ja kääk.

Kaikelta hirvitykseltä mua hihityttää ja kutittelee se, että on tää jollakin sairaalla tavalla aika kivaakin. Into palaa persauksissa. Mä tiedän, että tämä keino tulee tepsimään sekä ruokailurytmin saamiseen että myös fläsän sulattamiseen.

Se pitää kyllä myöntää, että salitreeniohjelmaan mä oon ehkä vähän pettynyt. Odotin / toivoin, että treeni olisi ollut 3- tai 4-jakoinen, mutta se onkin 2-jakoinen. Tietää siis väkisinkin sitä, että treeniaikaa venyy ja paukkuu sekä myös sitä, että yhtä lihasryhmää ei treenata kovin hartaasti. Mutta ymmärrän kyllä sen, että ko. treeniohjelma sopii hyvin Weight Lossin ideaan ja tavoitteeseen. Mä tässä vielä harkitsen sitä, että jatkanko omaa saliohjelmaani vai otanko tuon WL:n treeniohjelman käyttöön. Voi olla, että kun viikot kuluu ja hiilarit on matalilla, niin mä en edes jaksa vetää omaa ohjelmaani. Jääpi nähtäväksi.

No niin, lapset ovat olleet ilman ruokaa koko illan, koska äitee on perehtynyt kaikkiin WL:n papereihin ja ohjeisiin ja mentaalivalmennuksiin. Ovat ilmeisesti jo siirtyneet peteihinsäkin aikaa sitten, koska on ollut niin ihmeen hiljaista. Vuoden äiti -pystiä ja Valkoisen Ruusun Ritarikunnan mitskua on ilmeisesti turha odotella sitten toukokuussa?! (Vitsi, vitsi, kyllä se iskäkin osaa mikroa käyttää.)


4 kommenttia:

  1. Hui, nyt kuulostaa tekemiseltä!! Kokeile tehdä koko 10vkoa kuten papereissa seisoo ja anna ohjelmalle mahdollisuus näyttää mikä se on miehiään. Ite kun olin sen 10 vkoa dieetillä ja tein kaiken kuten papereissani sanottiin niin lopputulokseen en voinut olla kuin tyytyväinen. :-)

    Ei sulla ole mitään hävittävää ja tää on vain 10 vkoa, sen kestät. Ja jos ei tuntunut hyvältä niin sitten jatkat omalla ohjelmalla, mutta anna tälle mahdollisuus!!

    Tsemppiä, mä niin fanitan sua täällä. Ja mullakin alkaa maanantaina omat haasteni, siitä lisää "kotonani". :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ehdottomasti! Kyllä mä lähden tähän ihan tosissani ja erityisesti ruokavalio-ohjetta noudatan pilkulleen.
      Kiitos tsempistä! Sitä tarvitaan, kun viikot etenevät.

      Poista
  2. Superdieetin treeniohjelma oli ainakin viime keväänä "tosi outo" mutta oudolla tavalla tykkäsin ihan sairaasti vaihtelusta. Tein sitä sitten vähän vaihdellen ristiin oman ohjelmani kanssa. Ne supersarjat(?) oli ihan huikeita ainakin:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä kuulla, että sd:ssäkin on ollut tavanomaisuudesta poikkeava treeniohjelma.
      Mä oon vähän sellainen konservatiivinen vanha jäärä, joka vierastaa kaikkea uutta ja suhtautuu uusiin asioihin aluksi epäillen. :-D Uskon, että mieli tästä muuttuu, kun olen treeniohjelman kokonaisuudessaan vetänyt. Eka treeni osottautui ainakin rankaksi, mutta hyväksi. Toinen on vielä testaamatta. Lisäksi on tarjolla extratreenit (juurikin noita supersarjoja), kotitreeni ja kahvakuulatreeni. Vaihtelua WL:nkin treeniohjelma ehdottomasti tuo!

      Poista