sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

Superdieetti päivät 12 ja 13: paha olo ja turboturvotus

Perjantaina koko päivän huono olo tuli aaltoina. Varmaan mahatauti on pyrkimässä pintaan ja kroppa on ryhtynyt taistoon sitä vastaan. Myös ihmisiä ympäriltä lakoaa: mahatautia, flunssaa, vesirokkoa... Tuntuu, että taudit jylläävät nyt kovasti.

Perjantaina superdieetin 12. päivänä työ- ja kotihommat vaativat huomiota ja en päässyt aamusta aerobiselle. Fyysisesti huonon olon lisäksi oli vähän tympeä olo. Ei oikein mikään hotsittanut ja väsytti ihan kamalan paljon. Muutenkin mä olin kuin persiiseen ammuttu karhu. Mä olen kovastikin taipuvainen kevätväsymykseen / -masennukseen, tai viralliselta nimeltään vuodenaikamasennukseen. Luulisi, että valo ja kaiken kasvu toisi ilon pintaan, mutta ei se nyt vaan niin mene - ainakaan tässä nupissa. Toivottavasti tämä ei nyt kuitenkaan ole vuodenaikamasennusta, vaan pelkästään hetkellistä, ohimenevää väsyä.

Väkisellä vääntäydyin salille illalla, vaikka siihen ei oikeasti olisi ollut edes aikaa, ja hyvä, että vääntäydyin. Kuten aina, pieni rääkki piristi kroppaa sekä ennen kaikkea mieltä.

Eilen lauantaina, superdieetin 13. päivänä, oli taas pullat paremmin uunissa. Paha olo oli mennyt pois, pois ja aamulla oli ihan hitokseen kova nälkä. Muutenkin virtaa tuntui riittävän eri tahtiin kuin perjantaina. Aika oli vaan kovasti kortilla kotijuttujen ja perheen harrastusten takia, joten tein salilla hätäseen vaan 45 minuutin jalkatreenin. Vähän se aikapula jäi harmittamaan, koska virtaa olisi ollut parempaankin.

Mutta: mä en ymmärrä tätä turvotusta, mikä on taas iskenyt!!! Muistelen viime vuoden superdieeteistä, että alun turvotukset kun katosivat, niin sen jälkeen niitä ei enää näkynyt koko 6 viikon aikana ja sormukset pyörivät sormessa kuin karusellissa. Mä oon nyt vajaa 2 viikkoa tehnyt kaiken mitä ohjeessa sanotaan ja en tajua miten turvotus tuli takaisin. No okei, okei, jos nyt mehukeittoa lurahtaa tyyliin 5 grammaa liikaa, niin en todellakaan ala sitä millään pipetillä imemään takaisin, mutta muuten oon noudattanut kuuliaisesti ohjeita. Suola on mukana kuvioissa. Juon vettä niin että öisin saa toikkaroida puolipökissä lirulle. Mutta silti vaan on turboturvotus päällä.

2 kommenttia:

  1. Olen niin ylpeä susta, että jaksat tuota superdieettiä. Ite olin kans vuosi sitten ja ekat 5 vkoa meni hyvin, mutta vikalla viikolla en voinut olla niin tiukkana kuin olisi pitänyt. Mä en vaan elä niin vähillä eväillä :D

    Hus hus kaikki mahataudit, flunssat, vesirokot ym ym. Ja vuodenaikamasennukset varsinkin. Tää on ehkä epäasiallista kertoa, mutta juuri kuulin että keväisin hyppii ihmisiä eniten junan alle, toinen piikki on sitten joulun aikaan. Mikäköhän ihmiset saa keväisin masentumaan?

    Tsemppiä sulle, sä hoidat tän homman himaan. Mä NIIIIIN tiedän sen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempistä! :-) Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu.

      Poista