tiistai 8. huhtikuuta 2014

Superdieetti päivä 23: Ja se selkä perk....

Voisi luulla, että mulla on pienimuotoinen apteekki kotona, ja kun lääkekaappiin katsoo, niin taitaa mulla ollakin. Yöllä kipulääke vaihtui Panacodiin, koska juiliminen selässä oli sitä luokkaa, että uni ei tullut silmään. (Ei ehkä uskoisi, mutta yleensä en juurikaan käytä mitään lääkkeitä, vaan yritän sitkoilla ilman.) Panacod on perinteisesti ollut mulla sellainen viimeinen niitti, että meinaa heittää värit päälle. Päivällä ei parane ollenkaan ottaa, jos meinaa olla tajuissaan, mutta yöllä se toimii paitsi kivunlievittäjänä, niin myös unilääkkeenä. Huono puoli on se, että aamulla on haudasta nousseen krapulaisen olo.

Superdieetin päivä 23 on ollut kuin päivä murmelina: musta tuntuu, että mä heräsin ihan samanlaiseen päivään kuin eilen. Sängystä ylös eri tavoin pyörimällä ja kierimällä, selkään sattuu, sukka ei mene jalkaan, housunlahjekin jumpittaa, lähden aamulenkille jne. jne.

Aamulenkki jäi kuitenkin vain 30 minuutin mittaiseksi, sillä ulkona oli aivan sairaan liukasta ja pelkäsin liukastuvani. Huonolla selällä liukastuminen kuuluu sarjaan "erittäin surkea idea".

Päivä murmelina jatkui: samat sapuskat, työt kotisohvalla maaten, venyttelyä jne. jne.

Uusi idea päivään tuli piikkimatosta! Olen saanut piikkimaton lahjaksi joskus kauan aikaa sitten, mutta en silloin pystynyt sitä käyttämään, koska olin raskaana. Muutaman kerran olen mattoa käyttänyt sen jälkeen, mutta ei siitä tapaa ole tullut. Piikkimatosta sanotaan, että se mm. rentouttaa ja poistaa lihasten jännitystiloja.

Sijaiskärsijä paistumassa...

Aika jännän vaikutuksen piikkimatto teki. Ensin tietysti pisteli pirusti, mutta sen jälkeen selän lihakset alkoivat hassusti "tykyttää". Hetken aikaa pelkäsin, että nyt siirtyi sydän selkäpuolelle. Kai lihakset siellä vaan kauhuissaan heiluivat, että mitä helv... oikein tapahtuu. En tiedä olisko seuraava vaihe ollut jonkinlainen transsi, mutta en uskaltanut olla kauempaa kuin noviiseille suositellut 10 minuuttia. Selkä oli punainen kuin paloauto. Ei piikkimatto ainakaan tilannetta pahentanut, joten huomenna uusi kuuri.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti